torsdag 9 april 2009

Nytt tillägg i deklarationen

Idag när jag var och fikade med några väninnor kom vi bland annat in på årets deklaration och eftersom vi alla bott på annan ort och åkt hem och jobbat under sommaren de senaste åren så fick jag redogjort för mig vad som faktiskt gäller för uppgift 09. Tydligen så stämmer denna uträkning, som jag gjorde i september i höstas, hyfsat men jag ska räkna om den en gång till för säkerhets skull. Visserligen finns inga kvitton men jag kan, om det skulle behövas, styrka att jag hade lägenhet och var folkbokförd i gbg förra sommarn och att jag fått lön från jobbet i den andra staden under sommarmånaderna. En syster till en av väninnorna är nyutexaminerad skattejurist och hon hade förklarat att när man räknat med schablonsiffror så brukar dessa inte ifrågasättas även fast man inte skulle ha några kvitton. Så då skall jag kunna dra av någonstans runt 8000 kronor på den punkten och av dom så får man tillbaka 30%.......eller?

Trevlig stjärt-torsdag på er!


Inga kommentarer: