onsdag 1 april 2009

Dagens konstateranden

Ja godagens, jag råkade visst ta en liten minisemester från bloggen. Jag börjar tycka att allt ser så himla dyrt ut nu när många bolags kurser stabiliserat sig och vissa kutat uppåt i faslig takt. Jag har ingen aning om det vankas upp eller ner, Borg säger katastrof, men börsen brukar ju som bekant ha prisat in sånt här en tid i förväg. Jag kan i alla fall konstatera två saker i dagens inlägg.

1. Min tajming vad det gäller att förutspå sälj-läge är förkastlig. Jag sålde boliden på 41,30kr i förra veckan när man kunde sålt dom på 45kr några dagar efteråt. Det exemplet är ju dock inte lika skrattretande som min affär i West Siberian! Jag köpte på 1,94kr och sålde några dagar senare på 2,10kr för att sedan se kursen rusa under en veckas tid för att sedan toppa på 3,10! Vilken jävla skämt, de va mmåånnggaa procent åt helvete det..

2. Efter ett tags betänketid och efter mitt inlägg om Bong Ljungdahl har jag idag köpt 500 stycken till kursen 13,60 kr. Tanken är som jag skrev i det tidigare inlägget att det skall bli ett innehav ja behåller i 3-5 år. Det kommer bli en mycket tråkig historia eftersom utvecklingen går alldeles för sakta för min smak men jag tänker i alla fall försöka glädja mig åt årets utdelning i bolaget som blir på 500 kronor.

Nu ska ja ut och gå promenad i vårsolen. Har man legat så länge i soffan att man fått träsmak då e det nog fanimej dags. Hej på er!


Inga kommentarer: