söndag 5 april 2009

"Vad är det egentligen för skillnad på fickpingis och vanlig pingis?"

Igår var jag på fest med några vänner och i värdinnans mans bokhylla hittade jag "Rich dad poor dad"-boken som så många verkar ha läst. Jag fick låna boken iaf och har läst de första kapitlena nu på morgonen och jag måste säga att jag inte är imponerad. Rena rama ordbajsandet genom ett extremt snävt perspektiv. Jag vill typ redan ta upp fem saker jag stör mig på och då har ja ändå bara kommit till kapitel tre! Risken finns att nästa inlägg blir ett mycket kritiskt inlägg..

Festen var för övrigt mycket trevlig igår. Bland annat lärde jag mig svaret på frågan i rubrik. Det roligaste var dock inte vad just fickpingis var utan att jag på fullaste allvar innan trodde att det faktiskt fanns två små racket och en boll man kunde spela pingis med i sin ficka....... haha... fy fan


6 kommentarer:

Gustav sa...

Ungefär halva befolkningen tycker fortfarande att en regering ledd av kriminella Måna och med en massmordskramande Ohly, som masturberar framför tv-kameror och väljare, är att föredra framför vår nuvarande högkompetenta (nåja) alliansregering. Det är egentligen helt sjukt att sådana människor får rösta överhuvudtaget. Kul att du läser böcker förresten.

Bea sa...

Gustav:
Jag har alldeles för lågt IQ för att förstå din kommentar. Var vänlig skriv på latjolajban-nivå fortsättningsvis. Tack på förhand.

Gustav sa...

Nej, snälla säg att det inte är sant. Säg att du inte tillhör den mörka sidan. Tänk på lillen!

Bea sa...

Gustav:
Jag kan bara hålla med dig. Det är helt sjukt att det över huvud taget är tillåtet att olika människor får ha olika åsikter och att det dessutom är gynnsamt för samhället att de båda parterna respekterar varandras syn i frågor även fast dom inte håller med varandra! Nädu, ett nackskott på 50% av sveriges befolkning hade allt suttit bra mycke bättre...

Nästa bok jag ska läsa är "Nalle puh och det stora honungsäventyret". Kommer bli svettigt, men jag SKA klara det!

Gustav sa...

Nu tycker jag att du går till överdrift som förespråkar nackskott på alla dessa människor, varav flera stycken säkert jobbar eller utbildar sig till något vettigt. Nej, att ta ifrån dem rösträtten samt någon form av omskolningsläger räcker med all säkerhet för de allra flesta.

Nalle Puh är kvalitetslitteratur som jag själv mycket uppskattar. Betänk dock att grisen Nasse gör att Nalle Puh inte är politiskt korrekt litteratur och faktiskt har plockats bort från läslistan i flera skolor, främst då i Storbritannien.

Bea sa...

omskolningsläger...... you'r a sick man gustav, a disturbingly sick man..