måndag 26 januari 2009

Månadens inkomst

Januarilönen hamnade på ca tiotusen och som jag tidigare skrivit ska jag från och med nu tvinga mig själv att lägga 5% på ett vanligt buffertkonto innan jag lägger in resten ja vill spara på depån. Men eftersom det ändå bara skulle bli typ 1500 kronor insatt på depån så tänker jag kickstarta mitt buffertsparande denna månaden med 2000 kronor istället och inte köpa några aktier alls.

Nästa månad kommer det dock se lite ljusare ut då jag får ut en liknande lön men inte längre har lika höga hyresutgifter. En väninna till mig (fast inte samma som den förra) ska bo som inneboende hos mig ett längre tag då hon börjar plugga i gbg nästa månad och jag mest hänger hos pöjka mi 10 mil därifrån.. Ska bli skönt att få börja bunkra igen efter en lång och fattig höst!


2 kommentarer:

Anonym sa...

jag läste att du har pojkvän .. vad är det jag har missat

neda

Anonym sa...

va fan, häng mer på facebook kvinna.. :)