tisdag 26 maj 2009

Konstruktiv kritik till ekonomibloggare?




5 kommentarer:

Lex sa...

Jag forstår at man inte vil kjöpe aktierfonder.

För våras del så investerer vi en del av våre pengar i aktiefonder, men vår risk samt kostnader er lägre enn de fleste svenske ökonomibloggarna väljar själva.

Ska man gi kritik av flere svenske ökonomibloggar så er det at de spekulerar/gambler istället för gjör långsiktige investeringar.

Bea sa...

Oj, du verkar va lite av en svenska-ekonomibloggar-expert. Spännande!

Lex sa...

Oj, hittade jag ett ömt punkt?

Bea sa...

Nej jag tyckte mest att det var kul att du så väl hade analyserat skillnader mellan svenska och norska ekonomibloggar.

Lex sa...

Jag vet faktisk rätt lite om norske bloggar då jag knappast leser dom, och var inte en analys mellan norske och svenske blogger jag gjorde.

Derimot leser jag en del engelskpråklige, fremst amerikanske, blogger/forum/tidninger. Ofta mycket mera fokus på risk och kostnader samt viktigheten at ha en tillrekkelig stor sparbuffert (emergency fund).