onsdag 15 april 2009

Gratis är gott

Eftersom jag föddes snål (?) kom jag på mig själv härom dagen med att googlade på "gratis bäbissaker". Redan nu hade jag planerat att typ 95% av alla baby-grejer man måste köpa skulle skänkas till oss, fyndas på rea eller helt mystiskt liksom bara stå i våran hall en dag. Jag skall från och med nu försöka att inse att så kommer naturligtvis inte fallet bli..

Men! Jag har iaf hittat två ställen där man kan hämta ut gratis startboxar/gåvopaket me bäbissaker, typ blöjor och nappar och haklapp, och annat som ungar tydligen tycker är sjukt kul att konsumera. Det ena är från pampers och kan hämtas ut från tre månader innan födseln fram till födseln och det andra är från libero och kan hämtas ut när barnet är sex månader. Dessutom har min mamma redan erbjudit sig att betala för barnvagnen när det är dags för inköp av sådan. Snålgenerna i mig tackar och bockar.

2 kommentarer:

jonas sa...

dagens snåltips för blivande föräldrar: skaffa många medlemsskap i liberoklubben, mamma + pappa + farmor + farfar etc. Från Liberoklubben kommer regelbundet rabattkupponger värda 50kr per två paket blöjor och köper man blöjor billigt på tex coop som är billigast just nu så blir det ju riktigt billigt med rabattkuponger. Då Liberoklubben inte skickar rabattkuponger lika ofta som ungarna förbrukar blöjor krävs flera medlemsskap.

Bea sa...

Jonas:
Det där var ett RIKTIGT snåltips. Jag ska fundera ett tag på om jag verkligen är sååå snål, och om jag nu skulle komma fram till att det är så ska jag tvinga alla jag känner.