torsdag 12 februari 2009

Ang. dagens Lyxfällan



Ööö.. skånelänga? Typ.. vad e det egentligen? ...wienerbröd eller? Jag känner att jag borde besöka Sveriges södra delar lite oftare och lära mig malmö-språk bättre! Visste ni föresten att "fy sören" betyder samma som fy fan.. Sören..! Liksom why? Vad var det egentligen för fel på fy fan?

För övrigt e jag sjukligt sugen på att spekulera i en kortsiktig rekyl upp i Pa Resources. Ett genomträngande mönster just nu på börsen efter flera bolags kassa rapporter verkar va "Jävlar vilken sketen rapport: ner 22%". Två dagar senare "fast 22% ner var ju överdrivet: upp 18%". Ja va på väg att lägga köp till kursen 12,00 i eftermiddags minutrarna innan stängning men bangade. Avvaktar någon/några dagar till. Kommentarer?


4 kommentarer:

Anonym sa...

fegis

Anonym sa...

Ja det kan man säga! ja känner mig aningen ägd eftersom kursen för en liten stund sen redan va uppe i 13,10.. men men.

Anonym sa...

Bea!! Nu ska du vara snäll! Har du aldrig sett en skånelänga så har du inte sett mycket ;) haha appro på inget, det var ett tag sedan vi sågs...så när ska det dras igång med ettn partaj?! jag fyller ju år nästa vecka, så det kanske jag borde? ;)

Per Penning sa...

En skånelänga är ett hus utan bärande mellanväggar, alltså inte helt ovanligt ett avlångt hus. :)