tisdag 18 november 2008

Lägenhetsvisning

I eftermiddag ska jag följa med en väninna (haha förlåt nu skvallrar jag om dig IGEN) och kika på en bostadsrätt här i gbg. Man kan ju minst sagt säga att utbudet av bostadsrätter i göteborg har exploderat det senaste året! Tillfället är verkligen gyllene för köpare just nu eftersom utbudet har tryckt ner priserna och dessutom är många för rädda och osäkra för att ens våga köpa även fast dom skulle vilja. Ska bli intressant att se hur många spekulanter som kommer på visningen sen, eftersom den är nyrenoverad kan man väll ändå anta att det borde komma fler spekulanter än om det var en med stort renoveringsbehov.. Redan för ett år sedan var min väninna intresserad av att köpa egen bostadsrätt och ja måste applådera denna annars ganska shoppinggalna tjej till att ha gjort ett bra drag att vänta ett år! För målsättningen är nu givetvis att försöka köpa en lägenhet till under utgångspriset. Då jag tydligen (och nu citerar jag) ”kan sånt där med ekonomi och så” (....) hoppas jag givetvis kunna bidra med bra förslag på bostadslångivare men det får bli ett seriösare granskande av det ämnet när vi kikat klart.



Inga kommentarer: