onsdag 26 maj 2010

Fräsigt

Årets utdelning från Bong, 600kr, skuttade in på depån idag vilket gav 420kronor (utdeln. efter skatt) mer i likvida medel.

Glad att jag aldrig köpt HQ tidigare. Tycker lite synd om deras aktieägare, nog för att en del i företaget går dåligt men smällar som dagens är man nog ändå aldrig förberedd på. Ska bli intressant att se vad kursen ligger på i slutet av juni innan nyemissionen sätts igång. Kanske kan bli ett case om saker och ting verkar ordna upp sig. Nyemissioner är alltid trevligt (efteråt).

I Pilum har det rapporterats, för några dagar sedan, att man fördubblat verksamheten genom att förvärvat bolaget Polyproject Sweden som sysslar med industriell processvattenrening. Förvärvet kommer delvis finansieras genom en företrädesemission där köpkursen för en ny aktie kommer ligga på runt 0,70 kr (villkoren är inte presenterade i sin helhet ännu). Blir det inget husköp för oss inom det närmsta så kommer jag absolut använda mina teckningsrätter.

So long!

1 kommentar:

Marcus sa...

Jag antar att det är Bong Ljungdahl som du äger aktier i.

Den är lite väl dyr för min plånbok, men absolut en intressant aktie.