fredag 9 april 2010

Köpt Fortum

Ja fick köpt mig ett gäng aktier i Fortum idag på 18,50 euro. Bolaget delade ut en euro per aktie den 26 mars och sedan dess har kursen backat ungefär detsamma plus några ören. Känns lite skönt med ett tillskott i portföljen av ett stort företag med stabil intjäningsförmåga med tanke på att de andra av mina innehav är smallcaphistorier. Jag vet dock inte riktigt hur jag ska ställa mig till att aktien handlas i just euro eftersom valutan har haft det motigt det senaste och ser ut att kunna ha det framöver också. Egentligen var det här ett lite överilat köp, ja har inte ens haft bolaget under bevakning.. Vi får la se hur det går.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra köp:) Dessutom en hedge mot ditt elpris

Bea sa...

Bra och bra, det vet man ju inte förens man har sålt.

Anonym sa...

Nu har du sålt, vilket innebär att både du och jag fick rätt:) har mina kvar