måndag 8 mars 2010

STÖRANDE

Har haft en köporder liggande på Concordia Maritime på 21,50kr i en vecka nu och det har vart så nära så nära att kursen trippat ner men den har då alltid stannat typ 20 öre över. Idag går den istället upp och då börjar man ju givetvis undra om man inte är förjävla snål som fortsätter hålla på de där örena. Men nej! Tålamod ska ju vara en av de egenskaper som ger avkastning inom aktiehandel. Så jag tänker nog låta ordern ligga kvar i dess nuvarande form.

Tålamod tålamod tålamod. Fy fan vad tråkigt.

2 kommentarer:

Marcus sa...

Håll fingrarna och suget styrd, rekommenderas. Jag håller med dig det är väldigt svårt att invänta rätt pris framför allt när det gäller ynka ören, men för varje öre så innebär det större avkastning.

Vad säger du om Pilum B, jag finner aktien väldigt intressant, visserligen är man ingen stor investerare, men skulle gärna se aktien bli något billigare innan man kan hoppa på tåget.

Den befinner sig i en positiv långsamt gående trendkanal och stärker sig mer och mer mot motståndet.

Vill gärna veta dina tankar gällande aktien.

Bea sa...

Mackan (går det bra att jag kallar dig mackan?):

Först och främst vill jag påpeka att Pilum är en högriskare och man bör nog inte investera i bolaget om man tycker att det känns jobbigt att aktien kan gå ner lite innan nästa uppgång. Det positiva med Pilum är ju dock just att det är en högriskare och därför belönar en med riklig avkastning vid tillfällen. Att bolaget visade vinst i sin Q3-rapport i höstas och VD:ns positiva ord om den närmsta framtiden tror jag har lagt en viss grund till att kursen konsoliderat sig vid den nu högre nivån. På kort sikt är jag villig att hålla med dig om att aktien kan gå ner mycket eftersom volatiliteten är extrem i just denna aktie. Men personligen kommer jag se eventuell rekyl nedåt som ett köptillfälle (så vida det inte kommer negativa nyheter så klart). Det roliga med detta bolag är att eftersom deras affärsområde är så på tapeten just nu (jag antar att du vet att dom sysslar med energieffektivisering) så krävs det inte mycket för att aktien skall lyfta.

Osäkra faktorer är dock finansieringen men eftersom dom tagit konvertibel-lån på 3 mille nyligen så kan man nog utesluta en NE inom det närmsta. Och det har varit tunt med ordrar det senaste vilket varit lite av en besvikelse. Frågan är om man vill stå bredvid och titta på när nästkommande ordrar rullar in. OM dom rullar in.

Det var det!