lördag 23 januari 2010

Hittade en servett...

...och torkade bort glassen runt munnen. Man kan ju inte sitta här och leka kvinnlig-business-trader med glass runt munnen. Om ni undrar vem den halva personen i rosa kjol är på kortet bakom mitt huvud till vänster så är det min vän Neda. Hon kommer från Iran och hennes föräldrar är muslimer. En gång kom hon springandes med en varm stekpanna som luktade konstigt och höll den över mitt huvud för det var nån ge-tur-doftande-ritual som hennes mamma gjorde ibland. Och en gång tvingade Neda mig att smaka på en liten bit kött av något konstigt slag och efteråt så berättade hon att de va fårhjärta (eller hjärna?). Och en gång så spillde Neda ut en kebablåda i baksätet på sin pappas bil när han satt och körde och för att han inte skulle märka något så torkade hon upp allting med sin jacka. Och en gång för länge sen när vi gick på gymnasiet så var vi inne och provade kläder i en provhytt på H&M. Då hittade vi två räkbaguetter i en papperspåse som vi tog hem och käka upp. Inga konstigheter. =)

Eeeeehh, japp. Som ni ser. Ny design alltså.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag dörrrrrrrrrrr. det var längesen jag skrattade så mycket hah hah. du har glömt att skriva om
..den gången du spydde på fyllan i min syrraslägenhet
..när du stod utanför mitt sovrumsfönster kl 3 på morgonen och kastade sten
..eller den gången du lurade iväg mig till orust för att festa med 4 okända killar:) det var ett mirakel att vi tog hem oss utan att mina föräldrar kom på mig
..oh så glömde du berätta om den gången vi blev jagade sent på natten vid tuneln av 3 killar.


oh ja, det var fårhjärna;)

puss

Bea sa...

Kom på massa roliga grejer som hänt me dig igår när ja skrev inlägget men man kanske inte vågar prata om allt online and for public eyes.. :)