måndag 1 juni 2009

Pilum B

Idag sålde jag av 100st av mina 500st bong ljungdahl aktier till kursen 26,00kr efter en uppgång på stabila 90%. Därmed kan jag räkna in ytterligare 1240 kronor till årets vinst. Jag har ju visserligen lovat mig själv att behålla bong långsiktigt men på det här sättet så har jag ju faktiskt hållit vad jag lovat också.. ;)

För pengarna jag fick loss har jag lagt en köporder på 3000 aktier á 0,87kr i bolaget Pilum B listat på First north. Energi- och miljöteknik verkar vara ett spännande segment att stoppa lite pengar i även fast läget just nu för bolaget verkar vara svårbedömt.. Återstår att se om/när ordern går igenom.

uppdatering: Äsh ja orkade inte vänta så ändrade orden till kursen 0,88kr ist. Så nu är den igenom.

High-five!

6 kommentarer:

matilda sa...

Jag efterlyser mer bebis, graviditets-snacka....mer....om dig Bea!! =D

Anonym sa...

Nej, mindre bebis och mer som vanligt =)Keep it going Nyberg.

Bebissnacket kan ni ta över en fika istället!

\Anno

Gustav sa...

Grymt bra jobbat att lyckas tjäna pengar på en kuverttillverkare!

Jag instämmer för övrigt i anonyms kommentar om att bebissnacket kan tas över en fika istället. Här diskuterar vi miss Nybergs enastående sinne för placeringar. "mer bebis, graviditetssnack..mer om dig Bea!": Om bloggägarinnan kan be sina vänner att sluta läsa bloggen så kanske det går att fokusera på ekonomi och framgångsrika aktietips även i fortsättningen.

matilda sa...

Näää! jag bryr mig inte om detta ekonomisnacket (förlåt Bea) men jag förstår mig inte på det...Men jag vill veta mer om Bea! Hur du mår, vad du gör osv..Vi saknar ju dig här i GBG!!

Bea sa...

Matilda:
Jag är alldeles för dålig på att höra av mig ja vet. Men ja tänkte åka ner till gbg i mitten av nästa vecka och stanna några dar om ja kan våldgästa Annas soffa. Då får vi ses och leka! och så vill ja träffa Rambo också såklart.. =)

Anonym & Gustav:
Dnfi i dess nuvarande form är nog ganska så ohotad. Baktanken med att presentera min blogg för vissa av mina vänner har naturligtvis varit att jag önskar att dom också ska få upp ögonen för hur roligt det är med aktiehandel! Men av kommentarerna att dömma så ser ni ju hur jävla bra det går...

matilda sa...

Jaaaaa!!! Wiihoo . . jag är ledig onsdag & torsdag så det skulle passa perfekt!! Vi sa på valpkurs på onsdagen vid Anna..så perfa!