fredag 8 maj 2009

Var står konsultföretagen?

Hittills i år har KnowIt kom med en Q1-rapport som visserligen visade något minskad vinst men ändå mycket bättre resultat än väntat och igår kom även Proffice med en delårsrapport som
visade ökad vinst.

Själv sitter jag med aktier i eWork som jag inte riktigt vet vad ja ska göra med. Kan man tänka sig att eWork har presterat något liknande och att konsultbolagen faktiskt klarat sig bättre pga alla kostnadsneddragningar, än vad man kunnat vänta sig under tiden med ökad arbetslöshet? Eller är det så att dom riktigt svåra tiderna ännu står framför dessa bolagen? Och man undrar ju också vems marknadsandandelar de andra bolagen tagit och hur bra eWork har kunnat stå emot den hårda konkurransen. Undra sa flundra, men jag är mer positiv än negativ och det skall bli spännande att se vad deras Q1-rapport som kommer på måndag säger.

2 kommentarer:

Gustav sa...

En konsult är en person som man gärna betalar lite extra för att slippa anställa. Att placera pengar i ett konsultbolag är ungefär som att köpa aktier i den lokala korvkiosken. Där har du min syn på konsultbolag i kort sammanfattad form. Inte för att du bad om den, men jsg tänkte att du skulle uppskatta kommentaren ändå.

Bea sa...

Jo du har skrivit exakt den här åsikten en gång förut hos mig så det vet ja redan att du tycker. Men tack ändå för upprepningen.