fredag 2 januari 2009

09 - The place to be

Ja den där rubriken var ju inte alls tagen ur luften men de gäller ju att va positiv! Julen har vart bra, och nyår med. Har hunnit med förvånansvärt mycket och många. Och imorgon bitti ska jag gå till jobbet för sjätte dagen i rad och jag är nästan inte ens trött! Mycket märkligt.. Hoppas erat jul- och nyårsfirande med varit bra!

Har nästan inte hunnit läsa några bloggar alls på ett tag men ikväll tog jag mig precis lite tid till detta och jag måste bara säga TJENA vad folk går på med sina nya mål..! Jag höll på och sätta crêpsen i halsen förut när ja läste vilka stordåd som skall utföras under året som precis startat. Under en liten liten stund, 20-30 sekunder eller så, fick jag grova mindervärdeskomplex och kände mig ungefär lika svag och obetydlig som en myra. Sen gick det som tur va över. Jag fick helt enkelt påminna mig själv om att alla behöver inte lära sig tala 27 språk flytande, vinna jeopardy eller bli president över en kontinent. Ibland räcker det faktiskt att man gör det man känner för just i stunden.
Gott nytt år på er! Må jesus och de andra disneyfigurerna vaka över edera investeringar! Och kom ihåg barn.. händerna på täcket.


(bloggpausen fortsätter 1-2 veckor till...)

Inga kommentarer: