söndag 21 december 2008

Dagens i-landproblem

Folk i min omgivning håller på och vela hit och dit me saker och ting och jag har låtit mig smittas en aning. Så ikväll för typ sex timmar sen (råka komma på att ja skulle tvätta sofftygsöverdraget när klockan var två på natten så har inte riktigt kommit i säng än, men snart så!) fick jag en mindre personlighetskris och möblerade om i lägenheten. Men efter ett par timmar gick personlighetskrisen över innan ja hunnit möblerat färdigt (kan hända att de va en del skit i hörnen) så nu e sängen mitt i rummet och soffbordet står framför spisen i köket... Den där löjliga "vad ska jag göra med mitt liv!?"-nojjan som hälsar på ibland vet verkligen hur man ska förstöra en god natts sömn..

Givetvis kan man tycka att jag, även utan personlighetskris, skall klara av ansträngningen att flytta tillbaka soffbordet till soffan, som för övrigt står tre meter ifrån spisen eftersom jag bor på 26 kvm, men jag menar det är faktiskt jul. Och på julen äter man julskinka och latar sig!

Mitt nyårlöfte: Köpa en städare.


Inga kommentarer: