lördag 8 november 2008

Jag har en plan

I lite drygt två månader nu har ja klurat på en affärsidé/uppfinning som hade vart sjukt rolig att genomföra. Jag har försökt forska vidare i ämnet och vad jag kan se hittills så finns det inte någonstans på internet att få tag på just den här produkten och det verkar ju lovande.. Jag kan avslöja att det har någonting att göra med galgar......

En annan dag satt jag och en kompis och diskutera andra uppfinningar som hade vart bra och då föreslog hon en toalett som spolar av sig själv när man fäller ner locket. Tanken bakom idén var att killar/män aldrig ska lämna toaletten med locket uppe och det kommer dom ju inte kunna göra heller eftersom man ogärna går därifrån utan att spola.. Bra idé tycker jag! Fast igår kom ja på en till idé för samma fenomen förutom att här är nog tanken bakom att spara tid. Det är en toalettspolare som aktiveras med hjälp av rörelsesensor i toalettdörröppningen. Då behöver man helt enkelt bara tvätta händerna och gå ut genom dörren så spolas det! Tänk så många minuter i livet man skulle spara om man inte behövde vända sig om och trycka på spolknappen varje gång.

ANYWAY.. dom här toalettfinesserna finns förmodligen redan men det är mycket möjligt att det kommer en uppföljning i den där galg-uppfinnings-frågan...


6 kommentarer:

Gustav sa...

Spännande! Berätta mer, jag lovar att hålla tyst. :)

Anonym sa...

Men what the f***?? Du kan ju inte publicera min fantastiska idé såhär på bloggen fattar du väl! Tänk om nån snor den? Jeeesaaas...taggan ner. =P

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Oj oj oj skriva inlägg när man e stenplakat e ju inte de smartaste jag gör ibland hehe.. Ja vet! ja outade dig lite där min käft kan man tydligen inte lita på nånstans... Ååå andra sidan så kanske detta innebär att någon faktiskt omsätter idén till praktik och voila, toalettlocks-spol-fuktion-i-din-affär-pour-tout-le-mond redan i övermorrn och du slipper att någonsin se Erik lämna badrummet me locket uppe! Man skulle alltså snarare kunna säga att jag gjorde dig en tjänst....Nästan. :)

Min outfit-galg-idé är dock helig och det vore ju högst otrevligt om DEN kom i fel händer förståss.. hrm hrm.. *ey brushan ja har kniv mannen walla* ;)

Anonym sa...

Lustigkurren Gustav igen....

Inte så tokig idé faktiskt. Gå med den till drakarna.

En fråga bara. Visst vill ni att bara toalettsitsen ska fällas? Inte även det s.k. locket va? Då åker ni juh ändå på att fälla upp locket. I princip lika mkt arbete.

Nackdelen skulle juh förstås vara att kanske skulle ett och annat lock skulle smälla (när det fälls ner), jag tänker här på de tyngre varianterna. Men en skicklig konstruktör borde kunna göra detta mjukt så det problemet kan vi nästan bortse ifrån.
Risken är dock överhängande att det skulle kunna öka risken något för någon pissar utan att fälla upp locket, med risk för stänk. Och det vill vi juh inte?

För de som inte kan fälla upp/ner toalettsitsen med foten skulle det göra att folk måste göra en något obekväm böjning, vissa toaletter sitter lågt.

Mjaa.. bra ide ändå måste jag säga. Keep em coming.

\PD

Anonym sa...

hmm, skulle man kunna säga att jag har en hållhake på dig nu? Svar ja! En vacker dag bea, en vacker dag...