onsdag 8 oktober 2008

Skygglapparna på

Ja då var man där igen. Tenta på måndag... Ångest över aktieinvesteringar kan verkligen aldrig mäta sig med ångesten man känner dagarna innan en tenta.. I alla fall i mitt fall. Det är olidligt.. Jag e så spänd att axlarna sitter vd öronen redan nu. Man skulle kunna säga att ja hatart.

Ångesten uppstår ju givetvis enbart på grund av kraven som man ställer på sig själv och således ingen annans krav på en själv och därför kan man tycka att om ja nu lider borde ja kunna reglera min ångest genom att sänka kraven. Tyvärr finns det dock här ett litet problem. Fixar jag inte godkänt på denna tentan blir det inga csn-pengar för mig den här terminen. Vilket skulle betyda i stort sett katastrof för min ekonomi (i folkmun även kallat "inte-råd-att-köpa-mera-aktier-på-jäääättelänge").

Sådär ja. Nu vet ni det. Dom kommande dagarna kommer alltså innehålla 0 blogginlägg och (förhoppningsvis) noll fokus på börsen. Däremot ohumana mängder kaffe och lösgodis. Och plugg. Förståss.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till!

Anonym sa...

tack du!