lördag 20 september 2008

Intresseklubben antecknar - the new dude

Och det handlar givetvis inte om vilken dude som helst utan the new hair dude! Det finns ju lite oskriva regler bland andra ekonomibloggare bland annat att det inte e normalt att avslöja sin identitet eller visa sig på bild. Ett undantag e väll herr Mera-kosing (som jag för övrigt aldrig har läst igen efter inlägget där han på fullaste allvar skrev att han trodde att lågutbildade personer i större grad har lägre IQ än högutbildade. "-Hmm vahettere ööö det spelar nog ingen roll vilka hem-förhållanden, sociala miljöer, religioner, traditioner och kulturer man växer upp i för dom som pluggar tre år till när dom e vuxna har nog högre IQ än andra." Typ "på 1950-talet hade alla afrikanska kvinnor lägre IQ än alla afrikanska män för dom fick inte gå i skolan"-nivå på det uttalandet. Det kvittar väll för i helvete hur jävla lågt IQ man än har, har man växt upp i en familj där normen är att man skall göra klart en vuxenutbildning så gör man också klart vuxenutbildningen! Shit pomfritt ta en kurs i antropologi människa.) Oj.. det blev en lång parentes..

ANYWAY. Herr Mera-kosing och jag verkar åtminstonne dela en likhet och det är att bägge tycker om att synas! Och eftersom "ett par kära" läsare till mig vet detta var dom så snälla och bad om att få se min nya frisyr. :)





För två veckor sen var jag van att vakna varje morgon och se ut såhär:







Och efter 32-årsklippningen ser jag mer eller mindre ut såhär:
Hehehehehe, ja svär ja gör det.. (i alla fall om man tar ett diadem och trär på huvudet bakifrån ;)





Öööh, japp läs min blogg imorrn också, då handlar det om att Fröken B skaffar sig ett liv! (det va ljug, ja ska jobba sen ska ja på släktkalas)



3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, tack för att du ansträngde dig så för att göra dig fin! Jag hade förväntat mig en kort frisyr med spretig lugg så lite besviken är jag... Men eftersom jag är en vänlig människa är jag ändå glad för din skull att det är mycket snyggare än så.

Gustav sa...

Lugn, bara lugn, efter att Poor me gav upp råder det inte längre något tvivel om att du är den överlägset sötaste ekonomibloggaren, oavsett vilken frisyr som för dagen råkar pryda ditt leende (Jakob har i och för sig stor pondus och rosenröda kinder men kan trots det inte konkurrera). :)

Bea sa...

Men herre gud, jag hade ju skrivit att det var om herr stormriks inlägg fast jag givetvis menade herr Mera Kosing's inlägg. Officiellt förlåt till herr stormrik! (ja skyller på antalet kaffekoppar innan ja kludda ihop inlägget vid ett-tiden inatt).

Sofe: Det är fascinerande hur snabbt det faktiskt går att acceptera att det närmaste året kommer innebära 100% mer "celibat-het" än normalt... ;)

Gustav: bla bla bla..