lördag 6 september 2008

Allt i Hemmet

Den här helgen har jag och familjen hjälp min farmor att flytta ur sin villa. Förråd, klädkammare och garderober innehållande 40års sparande har packats ut och sorterats. I en klädkammare hittade jag bl.a en stor hög korgar. Korgar för julgrupper, korgar för svampplockning, korgar för fruktarrangemang osv. Uppskattningsvis 25 stycken korgar. Av dom fick jag lov att slänga kanske 8 stycken och det efter en lång tids argumentation. Varför i helvete vill man som 74-åring spara 17 stycken korgar som man aldrig aldrig aldrig kommer att använda (dom låg längst in under tre ton bröte och jag tvivlar på att hon ens visste att hon hade dom). Efter den här helgen så hatar jag verkligen saker. Saker. Så jävla meningslöst att ha saker. Två flyttkartonger fulla med urklippta recept som hon hade samlat på. Från 1970-talet. Som hon inte har kollat på sen 70-talet. I ask myself; why! (för övrigt fick ja en stol och lite glas och sånt, hehehe)


2 kommentarer:

Per Penning sa...

Sådana gamla tidningar är kul. har väl ett samlarvärde också?

Anonym sa...

Hej, naa några kronor kanske. En polares pappa hitta däremot ett par nyhetstidningar från tidigare delen av 1900-talet under tre lager golv när han höll på och renovera ett gammalt hus han köpt. Dom va lite coola att se och där kan ja tänka mig värde!