tisdag 23 augusti 2011

Ibland har man tur

Dramatiska dagar på börsen! Mycket spännande... för nån som mig som nästan står helt vid sidan av och kollar på. Min enda fjuttiga investering just nu ligger - 18% men jag funderar på att köpa ner mig efter nästa löning. Det kommer skiftas ut 5kr/aktie i wesc under september månad vilket ändå i så fall kommer ge en direktavkastning på ca 9%.

I övrigt har min sambo och jag fått ett belopp i gåva av en gammal farfar vilket gjort att vi kunnat betalat av topplånet på vårat hus den här månaden! Därav har vi bara bottenlån kvar på räntorna 3,79% och 4% vilket känns väldigt skönt. Det blev dessutom en rejäl slant över vilken vi ska använda till att renovera ett badrum. Självfallet sitter jag även och finular på hur mycket jag måste fjäska för att få min andra hälft att gå med på att investera en del av kakan, på av mig väl utvalda aktier, men jag är tveksam till om jag kommer lyckas. Smicker och kel och kleneri i all ära... men går ju att börja i andra änden också, med direkta hot. Frågan är bara vilket som är effektivast. ;p

Inga kommentarer: