onsdag 5 januari 2011

Psykologen har talat

Inte trodde jag att jag skulle vara en sån som sitter med tentaångest när jag va 25. När jag va yngre då trodde jag att vid 25 då skulle ja ha tagit en examen för längesen och påbörjat en karriär där jag gav järnet för att klättra och alla på jobbet skulle tycka att jag var en så ordentlig tjej (okej.. ja trodde jag skulle gifta mig rik). Men nu sitter jag här, 25 år, man, hus, barn och tentaångest. Vi har till och med en volvo. Jag blev en helyllemorsa (förutom att jag inte kan laga mat och inte i allmänhet e så förtjust i barn, förutom mitt eget) i en småstad. Jag har varken fast jobb eller en rykande het aktieportfölj. Jag jobbade natt natten till julafton bara för att få ut det extra OB-t och en vecka senare gör dom narr av mig i Svenne-inslaget i Grotesco! Aaaaaaahhhh! Men som tur är så har jag bara en ynka termin kvar till examen. 30hp. 6 månader.

.......Förutsatt att jag klarar omtentan nästa vecka annars kan jag inte bli antagen! Och då måste jag vänta ett år till innan den här kursen går igen. Vänta ett år till innan jag kan starta en så kallad karriär. Ett år till innan jag kan börja bygga upp min efterlängtade aktiedepå igen. Det här är vad jag kallar tentaångest-delux.

6 kommentarer:

S sa...

Hoppas tentan gick bra! :)

Anonym sa...

omtenta?

pöss n.b

Bea sa...

Tentan kändes helt okej, räknar med godkänt men resultatet kommer inte förens sista dagarna i januari... seeegt som sirap!

Anonym sa...

Hej!


Jag kontaktar dig för att jag finner din blogg mycket intressant och välorganiserad. Jag skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig angående ett eventuellt samarbete! Hör gärna av dig via mail så kan vi prata vidare.


Med vänliga hälsningar,

Anders
anders.trust@goviral.com

Bea sa...

Anders:

Om samarbetet innefattar att du betalar mig en miljon för varje fis jag lägger av så kan du maila mig snarast! Min mail-adress står i högerspalten på bloggen.

Är betalningen under en miljon per fis så får jag tyvärr avstå men tacka för visat intresse.

Unknown sa...

HAHA Ägd :)