torsdag 10 december 2009

Ökat i bong

Bong har tappat 15-20% från de senaste månadernas högsta noteringar och idag är den nere och plaskar på 20-sträcket så ja passade på att öka mitt innehav med 200st på 20,50kr. Senaste tidens nedgång tolkar jag som att marknaden blev lite besviken på Q3rapporten eftersom man (min åsikt om andras åsikt) tagit för givet att den ökade vinsten och omsättningen nästa år skulle rullat in tidigare. Men i nuläget uppfattar jag det alltså som att man kommer få vänta tills kanske andra eller tredje kvartalet 2010 för att få se dom där siffrorna. Who knows. Inte jag.

4 kommentarer:

kungen sa...

tja bea vad tror du om att köpa lite i Electra Gruppen eller Nordic Service Partn. Holdings? känns som dom är på väd uppåt gillar electras udelning oxå :) peace din brother from another mother

Bea sa...

Hallå där! Ja följer inget av bolagen men Electra Gruppens två senaste kvartalsrapporter ser positiva ut. Anledningen till att jag inte skulle köpa i bolaget just nu är för att dom säljer produkter som hör till sällanköpshandeln och dessutom genom relativt dyra kedjor såsom Audio Video. När man inlett en förväntat lång lågkonjunktur tror jag kedjor som tex el-giganten kan plocka en del av deras marknadsandelar. Men skulle aktien gå ner de närmsta, kanske till 38kr, och omx-index:et samtidigt upp så skulle man kunna köpa på kort sikt. Är du in it för utdelningen (och du beräknar att den kommer stå sig nästa år också) så skulle ja reka köp, 7,5% dir.avk e inte dåligt i dessa dagar.

NSP holding kan säkert gå bra, jag tycker dock det finns roligare saker att investera i än Burger King-restauranger.

christian nyberg king sa...

aa köpte dessa igår:

RNB RETAIL AND BRANDS : 10,25

Havsfrun Investment B : 18,96

Electra Gruppen : 40,68

suger dock att bongen gick ner nästan 8% idag :S

Bea sa...

Tänk ja förstod nästan att de va du. Jasså de va helvete va du ligger på köp-knappen, de kommer ja inte ihåg att ja rekommendera sist :P Men du har ju en lön som trillar in varje månad så då kan man ju unna sig sånt förstås. Ja, om man hade tänkt sälja i bong idag var det tråkigt att den gick ner.

ps. kungen..? really..? ;) ds.