torsdag 26 november 2009

Ökat i eWork

Idag kom nyheten att "eWork blev vinnaren i Försvarsmaktens upphandling av IT-Konsulter för de kommande fyra åren. I hård konkurrens med över femtio deltagande leverantörer fick eWork som enda leverantör förtroendet att leverera inom fem olika kompetensområden. Försvarsmakten köper IT konsulttjänster för uppskattningsvis 160 miljoner per år." Inte direkt revolutionerna nyheter men nog så positiva ändå och marknaden skjutsade upp kursen runt 5%. Jag har lurat ett tag på om jag ska fylla på och efter en sån här nyhet tycker jag fortfarande att bolaget är att räkna med. Det blev därför ett köp nu i eftermiddags på 300st á 22,40kr. Så nu har jag 600st på 28,60kr istället för 300st på 34,70kr. Det känns även som ett hyfsat stabilt drag eftersom eWork är ett av dom bolagen vars aktiekurs inte hängt med alls i det senaste årets uppgång. Kanske kan det vara deras tur nu istället.

I övrigt har det bara blivit mycket prat om samma bolag här på bloggen det senaste. Tyvärr blir det lätt så när ja efter bäbisens ankomst inte hinner hänga me lika mycket som förr men jag har givetvis fortfarande en hel drös me aktier på bevakningslistan. Intressantaste aktierna just nu tycker jag är GHP, Consilium, HQ, Yara, Svolder, Sevan Marine, WeSC och Biovitrum.

Härligt me ett rejält ras idag för övrigt! ;)

uppdatering: Fick köpt 5000st pilum på 1,10kr nu på eftermiddagen också. Oooooooch ework stängde ner -3% på 20,60kr.......... Fitta

2 kommentarer:

Gustav sa...

Äsch. Det går väl alldeles utmärkt att ha bebisen i knät när du sitter framför datorn och aktiesurfar. Jag förstår inte problemet.

Bea sa...

Problemet ligger i att vissa bebisar typ skriker sönder trumhinnan på en om man inte går runt och vaggar den. Jämt. Och jag tycker om att höra.