tisdag 10 november 2009

97,1 procent to go

Jag e ju lite dålig på att redovisa med en månadsrapport av något slag hur det faktiskt går för mina investeringar här men de kanske ja skulle börja med. Vid denna sammansällning för tre månader sedan låg depån på ca 44.000kr och idag är den värd ca 49.000kr. Vilket enligt uträkningen gör mig till 2,9% ekonomiskt oberoende. Det betyder att jag är 0,3% mindre ekonomiskt beroende än jag var då. Herre gud vad rik jag känner mig. Fantastiskt.

Och medans börsen går upp så bara ja säljer. Sålde den posten Pilum ja hade på 1,10 igår (köpt på 1,06) med en liten vinst och planerar att gå in igen så snart den går ner. Men i övrigt kan ja inte påstå att det kliar i köpfingrarna. När omxs30 ligger på +46,2% tycker jag risken på nedsidan är väldigt mycket större än chansen på uppsidan så jag tänker nog fortsatt vara avvaktande.

För övrigt var jag och tog influensavaccinet igår eftersom jag tyvärr hör till en av riskgrupperna. Och ja har varken fått några biverkningar eller dött... Så det känns ju bra.

Inga kommentarer: