söndag 11 oktober 2009

Nu börjar den RIKTIGA utmaningen

Att det är relativt lätt att tjäna pengar på aktieaffärer under en 7 månadersperiod där sthlmsbörsens index går från -10% till +40% är inte direkt så svårt att lista ut. Men nu har läget blivit svårbedömt igen och jag tänker nog fortsätta va lite återhållsam med transaktionerna ett par veckor till. Min ståndpunkt är fortfarande att börsen har varit fartblind de senaste och att en del dippar, om än ganska milda, nog kan komma framöver som kan ge ett hyfsat köp-läge. Så även fast det är bedrövligt tråkigt försöker ja nog sitta på händerna ett litet tag till..

Annars är allt lugna gatan här hemma. Att va mammaledig är helt okej och trots att ja bär runt på bebisen halva dagarna så har ja inte tappat henne i backen en enda gång.. Hallå, fatta att ja e ganska stolt!

Baj på er!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Är själv skeptisk just nu, men med 75 % av alla småsparare vid sidan finns det ett ryck uppåt kvar i denna rapportperiod innan det bär av nedåt. Tror egentligen inte att vi kommer att få en stor sättning innan det börjar snackas om att dra tillbaka stödåtgärderna. DÅ kommer det svarta hålet! Ligger själv tungt just nu i Investmentbolag, Mekonomen och Skistar och ca 30 % likvid för att kunna köpa i rapportperioden.

/ A

Bea sa...

A:
Var ifrån har du fått informationen att 75% av småspararna står vid sidan av? Det låter väldigt konstigt i mina öron.

Personligen tror jag att man den närmsta framtiden måste pricka rätt på aktien för att lyckas göra mer pengar än genom att ligga i investmentbolag eller indexfonder. Men också att det kommer va mer lönsamt att ligga i investmentbolag och indexfonder än att pricka fel på utvalda bolag. Jag tänker dock ge mig på att försöka.

Anonym sa...

jag är åxo stolt över dig:)
n.b