fredag 4 september 2009

Årets mål i sikte

Idag när ja loggade in på depån fick ja äntligen se att det samlade värdet på mina aktier stigit över 50.000kr igen. Det kändes lite lyckligt! Senast ja hade över den summan på depån var säkert över 2 år sedan. Och då rätt som det var, i mitt lilla glädjerus, sålde ja mina 200st Meda på 64,25kr (köpt på 58,30) me en vinst på 10% och i pengar 1180kr. För de e ju inte så roligt att gå in två timmar senare och ligga under femtiotusen igen tänkte jag. Troligen finns det några procent till att plocka ur meda, på en till två veckors sikt, men just idag var jag klen och unnade mig att ge efter för känslan att inte kunna förlora en vinst.

Kvar har jag nu innehaven i spalten till höger och 14.300kr i likvida medel. Skulle kled gå upp mot 54-55 säljer ja gärna av hälften där också och ligger likvid med. Så nu har ja ju faktiskt lite pengar att göra nya affärer med trots att höstens nysparande förmodligen kommer bli hyfsat icke-befintligt. Fortfarande har ja 2900kr kvar att ta hem i vinst för att nå årets mål men med fyra månader kvar känns läget ändå ganska hoppfullt.

Inga kommentarer: