fredag 1 maj 2009

lågkonjunktur och graviditet....IN MY FACE

Det är svårt (med svårt menar jag att man för närvarande inte kan köpa fler aktier) att påverka sin ekonomi när man inte har någon inkomst. Nu får ja bara smålöner varje månad eftersom jag bara jobbar ett par dagar i månaden då och då. Jag beräknar att jag inte kommer börja få in något större förens i juli/augusti då csn eller föräldrapenning betalas ut plus att jag får tillbaka lite mer än förväntat på skatten. Inge roligt alls att behöva vänta så länge.

Något som däremot är roligt är att jag kom hem från göteborg i tisdags kväll, efter ett par dagars besök hos en väninna, och överaskades av min sambo med en nystailad balkong och räkor (men inget vin då jag tydligen är ett stort fan av självplågeri). Innan var det betonggolv och vi hade inte inrett den med någonting.. Och nu ser den plötsligt ut såhär istället me trätrall och hylla och växter och grejer. Tänk va killar e bra händiga ibland... :)


1 kommentar:

Martin sa...

man tackar man tackar ;)