måndag 9 mars 2009

Vilken skitdag..

Ja idag är det fanimej inte mycke som gått min väg. Kom försent till ett läkarbesök, brände mig på handjäveln när ja skulle skölja av en stekpanna med varmt vatten och ja köpte aktier till typ dagshögsta-kurs. Och som om inte detta vore nog så kan jag meddela att jag haft en dålig hårdag. Hur kul är det att kleta på sig smink och gå ut i hissen och så tänker man "nu när ja kommer kolla mig i hiss-spegeln så kommer jag nog va lite snyggare än va ja va i badrumsspegeln för det är bättre ljus här" och så kollar man och så skriker man AAaaaaHHhh inombords av förtvivlan. Grattis Bea! Som grädde på moset fick jag magknip efter halva dagen som verkar ha beslutat sig för att stanna tills imorgon.

Åååhh vilken befrielse! Fan va gött det e att klaga ibland. Jag borde verkligen klaga oftare... hehe. ANYWAY. Allt har inte vart skit. För efter min äckliga frukost imorse, som gjorde att jag behövde sätta mig och skita en halvtimme (därav den försenade ankomsten till läkaren) så läste ja Bohusläningen (västkustdagstidning) och hittade då denna lilla notis:

"Jobbkris blir snart personalkris
Arbetslösheten stiger, men redan om ett par år kan situationen vara den rakt motsatta, varnar Arbetsförmedlingens chef Angeles Bermudez Svankvist. -Redan 2012, om 2,5 år är gruppen som går i pension större än den som kommer in på arbetsmarknaden. Arbetsförmedlingen pekar redan på en rad yrken som bla bla bla inom sjukvård, it-konsulter och maskinoperatörer i industrin, för att nämna några."


Den som har motargument till det som står i notisen... keep it to yourself oR DiE!

Inga kommentarer: