onsdag 25 februari 2009

Flytt-packning pågår

Imorrn bär det av med ett lass med hälften av mina grejer från min lägenhet i gbg till min kommande sambo i en av grannstäderna. Man skulle kunna säga att packningen går sådär. Jag har packat två kartonger. Till hälften fulla. Men nu har klockan blivit nio på kvällen så jag kände att de kanske va dags att sätta igång. Ja har precis grundat me två muggar kaffe som förhoppningsvis ska hålla mig vid liv i några timmar.

Det här med att flytta har vart lite av "min grej" de senaste åren. Jag tror jag får ihop det till att jag har flyttat 9 gånger inom loppet av de senaste 5 åren. De blev flytt hemifrån precis innan ja fyllde 19 sen till annan lya sen till halmstad sen hem och sen till gbg och sen lite flängande hit och dit däremellan. Inget konstigt me de.. =) I detta fallet har jag som tur är en betjänt vilket gör själva förflyttandet av sakerna lite mindre plågsamt. 260 kronor kommer kalaset gå på då detta är vad last-kärran till bilen kostar att hyra i ett dygn. Helt klart överkommligt. Så vida jag har packat klart nånting imorgon som vi kan flytta då..........

Wish me luck!


2 kommentarer:

Gustav sa...

Lycka till. Du verkar inte vara en person som gillar småstadsliv men det funkar säkert jättebra ändå för dig och din sambo som du inte gillade förra gången ni bodde ihop (eller hur det nu var). ;)

Anonym sa...

Gustav:
Nu har du allt virrat bort dig själv... Men tack! Flyttandet har gått skapligt. Eller gissningsvis kommer jag nog sova bort hela kommande veckan men vissa av oss jobbar ju inte heltid såå.. :)