tisdag 25 november 2008

Ja här e vi positiva!

Ja vad gör man egentligen när månadens lön e på 3.600 kronor och den bara räcker till hyran och halva månadskortet för december.....? Kanske dags att försöka kränga av lite saker.. Idag e ja aningens depp. I december kommer ja bli tvungen att svälja stoltheten och låna ett par tusen av någon för att klara mig tills första csn-utbetalningen i januari. Jag har aldrig behövt låna pengar av någon förut. Fast mina föräldrar har redan sagt till att jag får låna om ja behöver så egentligen e det ju inte hela världen men de känns ju hyfsat hej-ja-kanske-inte-är-totalt-misslyckad-men-de-e-fan-inte-långt-ifrån.. Ush och ush. Men men. Bra är iaf att ja varken har el-, internet-, hemförsäkrings- eller tvlicens-räkningar i december för dom e redan betalda. Och det brukar lösa sig hyfsat sjysst så de gör de nog den här gången med. En nudelmiddag kostar ju faktiskt bara 2,90 kronor. Och dricker man tre muggar kaffe på förmiddagen så kan man ju va vaken en hel dag trots att man inte äter.

Besegrad. *marcus birro*



update: Ha! Fy fan vad jag hatar när man bli sådär hormonig och klagar röven av sig över hur svåååårt och jobbigt man har det när det egentligen redan finns lösningar på problemet. Nej. Skärpning på mig! Fick köra lite avreageringsmusik och lite till och nu känns det bättre igen.. =)

2 kommentarer:

Daniel sa...

å icke att förglömma makaroner med ketchup.. not nice att va fattig!!

Anonym sa...

korv och bröd funkar också.. de e gott med korv.. och bröd.. :)