lördag 22 november 2008

Bra skit!

Igår var en sån där dag när allting bara klaffade! Billigt och bra.. Märkligt.. Men skönt. Jag tar det i turordning:

  1. Jag åkte bussar och spårvagn hit och dit kanske sex-sju gånger igår och vid alla tillfällen kom bussen och spårvagnen precis i perfekt tajming med min ankomst till hållplatsen. Det var som om det fanns en högre kraft av kosmisk energi som planerade min dag till det maximala.. *di leva*
  2. På morgonen var jag på sjukhuset och skulle lämna blodprover. Vanligtvis kostar detta 80 kronor men när receptionisten såg att de bara var hb som skulle tas sa hon att ja kunde få ta dom gratis (ja har vart där en del i mina dar så hon ville väll va snäll)
  3. Klockan två på dagen var det dags för tandläkartid innehållande borrande och fyllande. Ett besök som blev både bra och billigt! För det första så förstår ja inte varför de e en sån hype me tandläkarskräck. Ja tyckte nästan att det var lite mysigt att ligga där. Käften e ju helt bedövad så man känner ju ingenting och tandläkarstolar e ju jättemjuka och sköna. Det kändes nästan som man var på spa! (kanske bör tillägga att jag aldrig vart på spa). För det andra skulle lagningen kostat 680 kronor men i år har försäkringskassan infört ett stöd på 300 kronor per år för tandvård till alla upp till 30 år. Därav kostade besöket bara 380 kronor. Stabilt!
  4. På kvällen bar det av till Excet, en nattklubb i göteborg, med några vänner för gratis buffé och halva priset i baren fram till tio. Det blev en mycket trevlig kväll som till och med innehöll lite dj:ande för min del, hehe.. Och förhoppningsvis handlade jag inte för allt för mycket.... Men man vet ju aldrig...


2 kommentarer:

Admin sa...

Hahaa! Jag ska tänka att det är som på spa nästa gång jag går till tandläkaren. Vilket är snart.

Anonym sa...

Hehe, likheterna är ganska många när man tänker efter. På båda ställena så betalar man jävligt mycket pengar för att under en kort tid få ligga i en mjuk och skön stol... Bara Dvd:n i taket som fattas för det fulländade konceptet! :)