fredag 17 oktober 2008

För alla miljömedvetna med ett budskap

Tygkassar är den nya "inne"-kassen. Plast hamnar lätt i naturen och om den inte göra det så eldas den upp och släpper ut farliga gaser. Papperspåsar är visserligen miljövänliga med dom går ju sönder då det regnar och mataffären ligger cirka 400mil från ens entrédörr. Även fast jag är en frenetisk käll-sorterare (växt upp med en pappa som e vaktmästare) så måste jag nog medge att ja inte går och ägnar tankarna på miljö"problem" hela dagarna. Dessutom rymmer inte alla mina handväskor alltid en tjock ful tygväska. Häromdagen hittade jag dock en sajt som ändå fick mig att fundera på att skaffa den där jävla tygkassen.




10 kommentarer:

Gustav sa...

Den typ av plastpåsar vi använder i Sverige är knappast miljöfarlig överhuvudtaget. Den resulterar inte i några utsläpp värda namnet när den eldas upp i moderna svenska sopförbränningsvärmeverk och miljöbelastningen vid produktion är låg.

Bea sa...

Poängen med tygkasse är väll att plastpås-användandet resulterar i att man använder så fruktansvärt många påsar, därav stora volymer plast, istället för att använda tygkassen som kan användas varje gång man handlar under typ 7 års tid. Betalar man dessutom 1 spänn eller 1,5o för varje plastpåse man köper under sju års tid blir onekligen tygkassen den mest ekonomiska lösningen.

För att göra ett oseriöst inlägg seriöst. ;)

Gustav sa...

Hur skulle du uppfatta en man som bär omkring på en tygkasse? :)

Anonym sa...

Var god använd inte ord som "en man/kille/pojke" i kommentarer på min blogg. Jag blir distraherad och kan inte få fram nått vettigt svar på ställda frågor.

Detta gäller alla mina läsare! hehe.. ;)

Gustav sa...

Förlåt. Trodde i och för sig att sådan distraktion var precis vad du brukar vilja ha men tydligen försöker du bättra dig. Det är positivt. Snart kanske du klarar av att skilja mannen från hans tygpåse.

Anonym sa...

well here we go again.....

Gustav sa...

Jo, det känns bekant. Det börjar bli tråkigt att besegra dig så fullständigt i sådana här debatter att du blir helt svarslös. ;)

Anonym sa...

Ja jo det e ju lite svårt att pika dig tillbaka i ämnet eftersom du verkar vara allergisk mot tjejer och därför alltid ser till att ha ett skyddsavstånd med en diameter på 175meter från närmsta hona.

Jag tycker vi avslutar denna diskussion nu.

Anonym sa...

Hej!

Vilken cool kasse! Vart hittade du den?

Anonym sa...

Madde:

Tja, jag hittar tyvärr inte tillbaks till samma sida du får googla runt på tshirtstore, funny prints eller sånt och söka så hittar du den förhoppningsvis. Det va en svensk sida iaf. Med tshirtar med roliga tryck, hehe.. Snubblar ja över sidan igen kan ja lägga in en notis i nått inlägg!